سوالات پر تکرار

سامانه کلید در جهت یکپارچه‌سازی اطلاعات کاربران در سامانه‌های مختلف اجرا شده است. به این ترتیب و به تدریج، می‌توانید با یک بار ثبت نام در کلید و استفاده از یک نام کاربری و رمزعبور از خدمات و سامانه‌های مختلفی که به کلید متصلند استفاده نمایید.
سامانه‌های مختلفی می‌توانند برای ثبت نام و احراز هویت کاربران خود از سامانه کلید استفاده کنند و کلید را به عنوان یکی از راه‌های ورود به سایت خود بپذیرند. توجه فرمایید که نام کاربری و رمز عبور شما در کلید متفاوت از نام کاربری و رمز عبور شما در سامانه پذیرنده است و تغییر رمز عبور شما در سامانه پذیرنده به منزله تغییر رمز شما در کلید نیست. هم چنین تغییر رمز عبور شما در کلید، به منزله تغییر رمز شما در سامانه پذیرنده نخواهد بود.

با استفاده از کلید، دیگر نیاز ندارید چندین نام کاربری و رمز عبور را به خاطر بسپارید و یا فرم‌های ثبت نام طولانی در سایت‌های مختلف را پر کنید. با یک بار ثبت نام، با یک نام کاربری و رمز عبور می‌توانید از خدمات مختلفی بهره‌مند شوید.

سامانه کلید از تکنولوژی OAuth2.0 استفاده میکند که در جهان به عنوان راهکار قابل قبول و امن در احراز هویت پذیرفته شده است و همچنین تیم توسعه کلید همگام با پیشرفت تکنولوژی و تکنیک های نرم افزاری آن را بروز رسانی نموده و کوچک ترین خطری کاربران این سامانه و اطلاعات آنها را تهدید نمی­کند.

سامانه‌هایی که از کلید برای ورود استفاده می‌کنند و پذیرنده کلید هستند، به دسترسی‌هایی(مانند پروفایل شما) نیازمندند. در صورتی که با دسترسی‌های ذکرشده موافق هستید، برای ادامه دکمه تایید را بزنید. بدیهی است که لغو دسترسی مانع از ورود به سیستم و ادامه فعالیت خواهد شد.

دسترسی خود را به اینترنت چک کنید. در صورتی که در دسترسی شما به اینترنت مشکلی نیست، دسترسی خود را به سایت https://accounts.pod.irچک کنید. دسترسی به این سایت می‌بایست در فایروال شما مجاز باشد.
در صورتی که به سایت کلید دسترسی داشتید، با استفاده از این لینکسازگاری مرورگر خود را با کلید بررسی کنید. همه موارد در صفحه تست باید OKباشند. در صورت Failedشدن هر مورد مشکل را از روش‌های زیر بررسی کنید:

  • در صورت Failed شدن Test 1بررسی کنید که امکان اجرای جاوااسکریپت در مرورگر شما فعال باشد
  • Failed شدن Test 2و Test 3ممکن است به علت استفاده از VPN، قطع شدن اینترنت و یا بلاک شدن WebSocket توسط آنتی ویروس شما باشد.
  • Failed شدن Test 4و Test 5هر دو با هم باعث مشکل می‌شود ولی به تنهایی مشکلی ایجاد نمی‌کند. این احتمال وجود دارد که در تنظیمات مرورگر شما Cookie غیرفعال شده است.

در صورتی که مشکل از موارد بالا نبود، مرورگر خود را به بروز کنید. اگر مساله برطرف نشد با پشتیبانی تماس بگیرید.

ابتدا بررسی کنید که اطلاعات مورد نظر را صفحه مربوطه به درستی پر کرده‌اید. در صورتی که مشکل از اطلاعات نبود، راه حل سوال ۵ را امتحان کنید.

در صورت مواجه به این پیغام، شما با نام کاربری که وارد کردید در سامانه کلید ثبت نام نکرده‌اید. ممکن است ثبت نام شما توسط سامانه دیگری که پذیرنده کلید است انجام شده باشد و در فرآیند ثبت نام خطایی رخ داده باشد. با پشتیبانی تماس بگیرید.

در نام کاربری از فاصله یا کاراکتر‌های غیرمجاز استفاده شده است. تنها حروف الفبای انگلیسی، اعداد و نقطه در نام کاربری مجاز است.

ابتدا مطمئن شوید شماره تلفنی که وارد کرده‌اید صحیح می‌باشد و از روشن و در دسترس بودن تلفن همراه خود اطمینان حاصل فرمایید. ممکن است که به علت ترابرد امکان دریافت پیامک نداشته باشید. با شماره تلفن دیگری ثبت نام نمایید. ضمنا دقت فرمایید که کد فعالسازی مدت زمان محدودی معتبر است و در صورت عدم استفاده در مدت زمان ذکر شده، منقضی خواهد شد.

ابتدا مطمئن شوید ایمیلی که وارد کرده‌اید صحیح می‌باشد. ممکن است ایمیل در پوشه اسپم‌ها دریافت شده باشد. در غیر این صورت، مجددا تلاش کنید.

رمز عبور می‌بایست ترکیبی از حروف انگلیسی، کاراکتر‌های خاص و حداقل یک عدد باشد. طول آن حداقل ۸ و حداکثر ۵۰ کاراکتر است.

ابتدا و انتهای شماره موبایل یا ایمیل برای راهنمایی شما نمایش و از قسمت میانی آن از کاراکتر ستاره * استفاده شده است. مطمئن شوید که شماره یا ایمیل خود را درست وارد کرده‌اید و کاراکتر ستاره باقی نمانده است.